Trevlig Midsommar!
22 juni stänger kundtjänst kl.12:30 och öppnar åter 26 juni kl.8:00. Vi önskar er alla en härlig midsommarhelg!
22 juni stänger kundtjänst kl.12:30 och öppnar åter 26 juni kl.8:00. Vi önskar er alla en härlig midsommarhelg!
Våren är här och vintern känns avlägsen. Många minns kanske hur det var i december förra året med rekordhöga elpriser. Vi vet inget om framtiden men har du rörligt elavtal idag och vill undvika samma situation kommande vinter? Då kan det vara bra att besöka vår hemsida emellanåt och kika på de fasta avtalen. Vi […]
Om du har valt att få din faktura skickad per post kan det ta lång tid. Många kunder väljer därför elektronisk faktura. Antingen skickar vi den till din mail eller så kan vi lägga in e-faktura och då sänds den till din internetbank. Kontakta oss så hjälper vi dig. Förutom att det är miljövänligt så […]
Den 16 november godkände Energimarknadsinspektionen det förslag på stöd för höga elpriser som Svenska kraftnät och regeringen presenterade i slutet av oktober med tillägget att det införs ett tak för hur mycket stöd man kan få utan att lämna in en ansökan. Taket berör endast större företag med hög elförbrukning. Idag den 30 november höll […]
Regeringen har tillsammans med Svenska Kraftnät (SvK) tagit fram beslut om elpriskompensation. När, och av vem den utbetalas, är ännu inte beslutat. Ersättningen baseras på vad du förbrukat under perioden oktober 2021-september 2022. Både du som har fastpris och du som har rörligt pris får del av pengarna. För oss i SE3 betalas följande ut, […]
I normalfallet sker den största delen av din årsförbrukning under vintermånaderna. Just denna vintern kombineras en högre förbrukning med ett högt elpris, vilket i sin tur resulterar i en faktura som i flera fall är högre än den brukar. Är du osäker på om din mätare avräknar rätt antal kilowattimmar kan du enkelt jämföra din […]
Flera medier rapporterar om att det finns elhandelsföretag som funderar på om det rådande marknadsläget skulle kunna utgöra force majeure – en oförutsebar händelse – och med den motiveringen kunna säga upp tidsbundna fastprisavtal. Har du ett fast elavtal med BestEl behöver du inte vara orolig, vi har inga planer på att säga upp tecknade […]
Den av riksdagen utlovade elpriskompensationen för mars månad betalas ut september. Du som är nätkund hos Bjärke Energi, Västra Orusts Energitjänst eller Vara Energi och som är berättigad till kompensationen får den utbetald via BestEl. 1. Faktura med minusbelopp innebär att du har pengar tillgodo hos oss. Dessa kommer vi att räkna av på din/dina […]
Svaren på våra vanligaste frågor hittar du nu under fliken Kundtjänst, och FAQ – frågor och svar.
Den av riksdagen utlovade elpriskompensationen betalades ut nu i april. Du som är nätkund hos Bjärke Energi, Västra Orusts Energitjänst eller Vara Energi och som är berättigad till kompensationen har nu fått den utbetald via BestEl. 1. Faktura med minusbelopp innebär att du har pengar tillgodo hos oss. Dessa kommer vi att räkna av på […]