TECKNA AVTAL MED BESTEL
Erbjuder ni fastprisavtal?
Ja, vi lämnar fastpris per mail eller telefon under börsens öppettider. Svarstiden på lämnad offert är 15 minuter för garanterat pris. Därefter kan en prisjustering behöva göras.
Vi gör inga såna justeringar utan kontakt med er.
Varför kan jag inte teckna elavtal via er hemsida?
Sedan mitten på juni har elmarknaden varit minst sagt volatil, och vi har fått anpassa vårt arbetssätt därefter. Inköpspriset ökar men vi vill hålla samma låga marginal.
Därför erbjuder vi bara elavtal via telefon eller mail under börsens öppettider.
Varför har ni bara 15 minuters svarstid på offererat pris?
Eftersom marknaden rör sig så mycket finns risk att både vi och du får betala mer än vad vi kommit överens om vid tillfället för offerten om det går längre tid än så. Vi har valt att erbjuda fastprisavtal även om marknaden är opålitlig och för att kunna göra det, behövde vi minska tiden mellan offert och svar.
Vad har jag för elavtal och när löper det ut?
Du hittar det på Mina sidor, under fliken Avtal.
Är du BestEl-kund hittar du det också i vår app.